Som træner eller klubleder er der masser at holde styr på i en travl klubhverdag. På webinaret har vi derfor samlet en række relevante info, der kan klæde jer godt på til sæsonen.

Webinaret afvikles onsdag d. 15. marts kl. 20.00-21.00 med følgende dagsorden:

1: Nyt fra turneringsafdelingen (ca. 15 min)+
  • Generelt nyt fra DBU Fyn på turnerings- og stævneområdet
  • Hvad har klubberne besluttet på DBU Fyns delegeretmøde, og hvilken betydning får det i praksis
  • Nye dispensationsregler: Hvornår skal der søges og hvornår skal der ikke? Og hvilke konsekvenser har det?
  • Andet relevant på dagen
2. Dommere (10 min)+
  • Dommerpåsætning: Hvornår påsætter DBU Fyn dommere, og i hvilke rækker skal klubberne selv sørge for det? Hvornår og hvordan kan vi tilbyde at påsætte dommere til klubbens døm-selv-kampe?
  • Hvad gør man, hvis dommeren udebliver?
  • Hvordan skal man gøre i forhold til dommer, hvis en kamp flyttes eller aflyses?
  • Hvordan påvirker dommerpåsætningen kampflytningsmulighederne?
  • Dommerrekruttering: Hvordan hjælper vi hinanden med at rekruttere flere dommere, og hvordan kan I få hjælp til at uddanne dommere hjemme i klubben (både til egne kampe og generelt til fynsk fodbold)?
3. IT-klubpakken (10 min)+
  • Hvordan giver klubben sine børnetrænere adgang til selv at tilmelde hold til stævner, så klublederne ikke sidder med opgaven gennem hele sæsonen og bliver flaskehals.
  • Hvordan sikrer I, at trænerne kan udfylde holdkort (også i børnerækkerne)?
  • Hvordan opdaterer I holdsiderne på klubbens hjemmeside med den nye turnering og andre aktuelle oplysninger?
  • Hvordan benytter i KampKlar på samarbejdshold - også uden for sæsonen?
4. Uddannelse (10 min)+
  • Hvordan er den strukturerede træneruddannelse skruet sammen?
  • Hvilke alternativer er der for træneruddannelse?
  • Hvordan kan I uddanne jeres trænere, og hvad kræver og koster det, at afholde kursus hjemme i klubben?
  • Hvordan bliver man fodbolddommer?
5. Børn, ungdom, senior (15 min)+

På denne del fordeles I ud i et selvvalgt digitalt grupperum, hvor emnet er enten børn, ungdom eller senior. Her vil koordinatoren for området fortælle om særlige forhold for aldersgruppen, ligesom I vil få mulighed for at stille specifikke spørgsmål til koordinatoren.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs i chatten, men da tiden er knap, vil de muligvis ikke alle blive besvaret.

I den sidste del af webinaret - i grupperummene - kan spørgsmål stilles direkte til koordinatoren for hhv. børn, ungdom og senior.


Tilmeld nu

Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig af hensyn til at fordele deltagerne ud på grupperum på forhånd.

Tilmeld her:


Link til deltagelse på webinaret udsendes til alle tilmeldte dagen før webinaret (eller senest på dagen).